Plánování kancelářských prostor
Zdroj: https://en.wikipedia.org/wiki/Office_space_planning#/media/File:CubeSpace.jpg

Plánování kancelářských prostor

Kancelářské prostory plánování popisuje metody použité při stanovování schématu a zařídit kancelářské rozložení tak, aby pracovníci mohou pracovat společně v resortních a týmových skupin, které poskytují nejlepší příležitost pro efektivní pracovní tok, komunikace a dozor. Nedovolte, aby se pro Vás stěhování stalo noční můrou. Komplexní služby stěhování Praha pro Vás!

Máselnice míra
V mnoha organizacích, kancelářské rozvržení podléhají častým změnám. Tento proces se označuje jako máselnice rychlosti, [1], vyjádřená jako procento zaměstnanců v průběhu roku pohyboval.

Zákonné požadavky
Zákonné požadavky související s kancelářskými rozvržení se bude lišit v různých zemích, ale příklady mohou zahrnovat: minimální množství místa, které mají být poskytnuty za zaměstnance; požárně bezpečnostní opatření; [2] [3] úrovně osvětlení; signage [4]; větrání; regulace teploty a sociální opatření [5].

Obchodní potřeby
Kancelářské designy rozvržení by měla poskytnout prostředí vhodné pro obchodní potřeby organizace. Například: call centra plnil své podnikání „na obrazovce“ a vyžadují malé pracovní prostor na zaměstnance, minimální ukládání dokumentů, a mohou mít omezené požadavky na kopírovací služby a tisk. Na rozdíl od toho budou společnosti manipulační dokumentaci založenou na papír vyžadují větší stoly pro své zaměstnance, skladování po záznamů, archivních zařízení, kopírovacích a tiskových zařízení v blízkosti ruky.

Ubytování normy
Organizace často mají politiku týkající se minimálních požadavků na ubytování pro každou platovou třídu zaměstnance. Podávání zaměstnanci mohou pracovat v otevřených kancelářích, zatímco manažeři mohou mít jednotlivé kanceláře o rozměrech na základě seniority. V otevřených kancelářích jsou obrazovkách někdy použitý mezi stoly ke snížení hluku a zajistit prvek soukromí.

Prostorové plánování
Seskupení zaměstnanců v týmech často poskytuje nejlepší možnost pro vzájemnou komunikaci a / nebo dozorem a je klíčovým faktorem v designu kancelářských rozvržení. Nicméně, kde prostor je za vysokou cenu může být obtížné přizpůsobit pracovní skupiny v dané oblasti, a vzniklý roztok často zahrnuje vytváření prostoru pohybem ostatní. Tyto typy pohybu mohou být složité a rušivé, jak je často sled událostí strany.

Plánovací nástroje – CAD
Moderní kancelářské nákresy jsou často plánovány s použitím CAD (Computer-Aided Design) výkres softwaru. [6]

Služby
Každý stůl v kanceláři může vyžadovat telefon a počítač. [7] Ve velkých kancelářích může být napájecí a datové kabely spustit pod zvýšenou podlahou nebo vyšší v podhledu, ke stolu. Jinou alternativou v menších kancelářích, je použití Dado trunking kolem stěny. Jiné alternativy jsou pouze strop napájecí póly, které mohou pomoci plánování prostoru o lavic od obvodové stěny

Příčky
Velkoprostorové kanceláře jsou často rozděleny do menších kanceláří pro manažery, Společenské místnosti, atd. Když se to stane, musí projektant vzít v úvahu několik faktorů [8], včetně:

Vytápění / chlazení zónování
Větrání
Osvětlení a světelné spínače [9]
Nouzové osvětlení
malá síla
Hlasovou a datovou kabeláž
požární hlásiče
požární přepážky
Požární únikové cesty
Hluk / akustika
sociální pracovníci zařízení [editovat]
Zaměstnanci Městského úřadu vyžadovat přístup k základním zařízením péče v kanceláři, jako jsou toalety a pitné vody. V úvahu může být také věnována vendingem, stravování, nebo místo, kde mohou zaměstnanci dělat drink a odpočinout si od svého stolu.